Sunday, August 5, 2012

Al-Hafizah..?

Assalamualaikum..
-BUKAN MENGELUH , CUMA LUAHAN HATI-

Mcm yg korang tahu.. Aku budak MRSM K.Bts.. :D .. Form 1 dan Form 2 penghafaz Al-Quran Kalamullah.. Parents2 yg dgaq.. Dlm hati msty "Baguih nya budak2 nie.." .. "Hebadnya budak2 nie.."..
Well.. Yg ckp tu sng la.. Biasa la tu tensyen , stress .. Nak hafaz Quran bkn sng.. Pelan2 la..

Waaaaaaaaaa... Tahap ketensyenan dan kestressan dy.. MasyaALLAH.. Hanya ALLAH jea yg phm dan tahu sebetol2 prasaan aku.. :'(.. Seriously.. Nak HAFAZ mmg senang.. Nak lekatkan dalam hati tu yg payah.. Pergh.. Xcaya.. ? Try la hafaz surah2 .. Paling sng.. Yaa-sin.. Yg xpernah2 nk hafaz tu.. Hah.. Pi la cuba try test .. :D.. Bukan nk takut2kan org yg menghafaz.. Tidak.. Tidak sama skali.. Juz nk bgtaw betapa peritnya perasaan bila cuba untuk murajaah dan xlepas ! Allah.. Frust nyer bukan main lagi taw.. Oh.. Murajaah tu mksud dy ulang balik ape yg kite dah Tasmi'(dgarkan bacaan yg dihafaz kat ustaz).. -,-)''

Hari tu.. Kna kaunseling free ngn Ustaz Syahidan .. Merangkap cg tasmi' aku yg tersyg ~ :P *ta bule blah btol.. Hee.. Dy kate aku gifted , talented.. :-? .. Seriouske? Ke dy perli aku en.. Haha.. Tp betol la ape yg dy ckp tu.. Kalau dku bukan the Chosen One.. Xkan la aku lepas sesi interview yg melibat kan 1000++ org tu.. Yg lepas interview.. 200 xsmpy.. :D.. Alhamdulillah for that.. Yer la.. :D.. And bg yg bukan penghafaz.. Jgn la nk kata bukan2 psai kami.. *seniors.. Well.. Dalam kalangan kami ni datang drpd pelbagai latar belakang..  And.. Bukan semua drpd kami nie drpd fmly yg beribu bapakan ustaz dann ustazah.. Paham2 jer la en..

Tp xbererti kami nie semua mcm tu.. Nmpk jer kami nie gila2 skit kdg tu.. Biasa la tu gila.. Remaja en? Nabi sendiri kata Zaman Remaja=Zaman Gila .. Problem..?

:D dats all la kowt.. :D
Sekiann.. ,
Wasalam ~

No comments:

Post a Comment

Kata2 hikmat dari anda???