Sunday, January 13, 2013

# Balik Sekolah! -.-

Assalamualaikum !

    Wah wah.. Dah lama aku tak update en? Lama ker? HAHA.. Boleh la tahan... Just nak update kali ni pasal permulaan sesi perMaktab-an aku.. Hoho ! Why? Sebab tajuk dia la.. Aku bosan! Dan aku tuan tanah blog nieh.. Naseb lha kans! :D

      Bermula pada 1 Januari 2013.. Apon masuk daftar.. Then , dapat pulak dok kiub kat blok Cem, alhamdulillah ! Tapi level dia SERR lah ! Kiub tu dah laa .. Err.. Malas nk mention.. Nnti kantoi ! HAHA , then .. Redha jer la... Na buat camne en? Huhu.. Bermukim la aku kat situ selama setahun ni.. :P .. Hohoho..

~MaktabTercenta~
     Re-Orientasi teramatlah bosan.. Setiap subjek membuatkan mata aku lali-selali-lalinya! Huk! Cuma certain subjek jer mata aku cerah beb! Dan , dengan bangga nya aku nk habaq.. Assembly first kat maktab.. Aku dengan secara sorok2nya.. Telah menidurkan diri sepanjang assembly itu berlangsunng.. Makanya.. Segala perkara yg diberitahu oleh ayahanda terCHENTA telah pun aku abaikan dengan melayari mimpi2 indah~ ADUHAI ! Tu yg aku pelik.. Cmna depa leh kenai cikgu2 baru bagai.. Aku ja dok penin.. Ni cikgu baru ke sapa? Haish!

        Saborjerlha! Then , team building conducted by Kaunselor ter-BEST kat MRSM Kepala Batas tuh~ Cikgu Jo , sape lagi.. Penad kot.. Lari sana.. Lari sini.. HAHA , aku kumpulan 3.. Ketua dia Ainatul Nadirah bt Hasham.. *Woot-2!!* .. Then , sambung lagi waktu malam ! Penat tak terkata.. ! Wakaka..

~BerbezaBenar!!~
      Hah! Dan satu kisah menyedihkan.. Hari rabu pagi , dengan semangat campuq kebuluran aku pada padi tu.. Aku meredah rintangan untuk ke DS.. *sarkastik.teruk!* Sampai2 DS , OhMyyyyGaaaadddd ! Pagi2 buta makan mee goreng? Aku pon macam "Err, what the?! " Makan jer la dah lapo bebeno~ Tak sampai sepuluh langkah aku keluar DS .. Mak.. !! Perut meragam teruk si*t ..!! Kesakitan tahap melampau !

      Nasib badan la DS tukaq tender.. Cafe pon tukaq tender.. Melapaq la aku.. Weeeeeeeeee.. Hari sabtu pulak ada sukan... Me? Lari dalam guni? What? Hairan? Musykil? Serr !! Kes kesian ja aku join... HAHA , sebab aku join la dapat 2nd place.. Wakakakakak.. Merepek sial ~

      Lepas tu.. Lepas tu.. HAH! Berita gembira campuq kecewa.. Kelas tak rombak ! Waa.. Rombak sorg je leh tak? Boleh la .. Boleh laa.. Huhuhu.. Haih , xleh , kejam la pulak nanti kan? Wakakaka.. Abaikan saja.. Weeeeeeeeeeeeeee.. Bagus jugak la tak rombak.. Takde la serabut sgt.. Dan! Aku telah dinaiktarafkan sebagai seorang.. S/u ! Makk!! Diorang ni kenakan aku ke apa??? Tulisan aku dah la burok tahap apa lagi... Takpa.. Takpa.. Aku terima dengan REHDA ! In syaa Allah aku akn jalankan tugas aku dengan penuh tulus ikhlas ! *AMBOI!*

~Loner~
      Dah seminggu P&P berjalan.. Masih terasa kekosongan.. Walaupun sudah mula dihujani homework2.. Tapi , rsa macam ada something yg hilang.. Semangat aku nk belajaq macam melayang2 ja.. Kenapa ek? Aku hanya rsa nak tidoooooo je sepanjang masa supaya aku tak bosan.. Ntah la.. Sedih pon ade kengkadang tu.. Rasa resah gelisah.. Moody tak semena.. Mereng menggila.. Herm.. Ya Allah.. Bantulah hamba mu ini ! Kenapa jugak aku sering mengeluh? Susah nak tangkap.. Bukan2.. Susah nak igt ! Haa.. Time cikgu ajaq , mmg aku paham.. Okay.. Sejam kemudian... "Cmne eh? Lupe la? Mende ni? Ade ke cg ckp tadi? " Nah , amek kau.. Cmna nk PMR ni?!

~Nah!Ngeri.siod~
      Yaaa.. PMR akn menghantui aku tak lama lagi ! Sat ja lagi.. Aku percaya tu.. Hhuhuhu.. Menakutkan! Risau tu tersangat lah ada.. Hhuuhu.. Help me please ?! Waaaaaaaaaaa.. Okay okay okay.. Kemarin ustzh Sharifah mai.. Rindu sangat dengan ustazah.. Tapi kejap jer la dapat jumpa ustzh.. In shaa Allah ustzh mai lagi maktab ! >.< .. Oraitt.. Gotta go now , be prepared for tomorrow ! >.< In shaa Allah tasmi' 2 page ! :D Doakan , in shaa Allah!

p/s : Damn.Hurt.~

2 comments:

  1. aku cuma nk tnya 1 ja.. ang skit perut sbb mee tu xsedap atau sbb ang lapaq balik? >.<

    ReplyDelete
  2. Macam siod2 je en soklan? Sakit perut meragam pasai dia
    xsedap la.. Menyakitkan perut,hati limpa smua tau?
    Kesian doe kat aku ! >.<

    ReplyDelete

Kata2 hikmat dari anda???