Sunday, May 19, 2013

#Ukhwah.Fillah

Assalamualaikum warahmatullah ..

    Baru-baru ni.. Aku mula tertarik dengan karya2 Hilal Asyraf.. Karya ilmiah yang amat menarik perhatian bagi aku yang jahil ini.. Mula berjinak2 dgn karya dan dakwah islamiyah yang diterapkan dengan santai.. Amat-amat menarik minat aku.. Tambah2 pulak dgn spesis aku yang agak memilih kalau bab bahan bacaan ni.. Huehuehue..

     Bermula dengan buku VT .. Kemudian aku baca Matahari.. Lepas tu Remaja Mulia.. and latest..  Sinergi.. Dalam 4 buku tu.. Aku paling tertarik dengan Sinergi.. Cerita sambungan untuk buku Remaja Mulia.. Irfan Hakimi dan Rasyid Zakwan.. Terjalinnya ukhwah atas dasar keimanan..

     Dari situ aku ambil iktibar.. Selemah2 ukhwah.. Adalah bersangka baik dan berlapang dada.. Yes, aku ada kawan baik.. Aku harap aku dapat rasai apa yg Irfan Hakimi dan Rasyid Zakwan rasa.. Kemanisan ukhwah berlandaskan keimanan.. Moga2 tercapai hasrat aku itu dgn kawan baik aku sorg tu.. Aku syg kawan aku :)

     Dan bila aku sayang seseorang tu.. InsyaAllah xdak sebab lain melainkan kerana Allah.. Allah yang menentukan pertemuan.. Menentukan perpisahan.. Maka bila setiap pertemuan ada perpisahan.. Aku doakan ukhwah aku dgn orang2 yang aku sayang hanya terpisah saat terpisahnya roh aku dari jasad aku.. Dan bertemu semula di Akhirat kelak..

      Tak silap aku.. Sabda Rasulullah SallallahuAlaihiWassalam.. Seseorang itu akan dibangkitkan bersama orang2 yang dia sayang di akhirat kelak.. InsyaAllah.. Dan insyaAllah orang yang paling aku sayang.. Dia kekasih Allah :) Juga keluarga dan sahabat2 :)

      Dan juga.. Info baru buat aku..Apa salah kalau aku share kan? Hehehe.. Kalau kita doakan orang tu.. Tapi orang tu xtau.. Maka lebih makbul.. Sama jugak kalau kita buat baik.. Usaha sembunyikan.. Biar orang tak tahu drpd orang tahu.. Kan? :) Bersahabat dan berkasih sayang sesama insan kerana Allah lebih afdal :) Aku sayang kawan2 aku..

      Dan di sini.. Saja nak introduce kawan2 rapat aku kat MRSM Kepala Batas.. Noor Amirah binti Nornizam.. 12/8 *KakLong* .. Norhazwani binti Hilmi.. 23/7 *Hazwani* .. Nur Izza Natasya binti Azmin.. 21/12 *Tasya* .. Aku sayang hmpa smua :) Uhibbukunna Fillah :) Hehehe.. Semoga kita berjaya sama2 dunia dan akhirat.. InsyaAllah..


#exam final sem xabis lagi.. doakan daku! :D
Assalamualaikum ! (>.<")

   

No comments:

Post a Comment

Kata2 hikmat dari anda???