Thursday, October 31, 2013

MIGTY 2013

Assalamualaikum warahmatullah .
Kem Kem Kem Kem .. Rindu hang lha kem kat Sedimmmmm <3 Rindu kenangan kat sanaaa ! 
       Setelah sekian lama tidak memperbaharui blog aku yang terchenta ini . HEWHEW . Baru ada kekuatan melawan kemalasan tahap giga yang melanda . Kesian la plak en  kat blog ni . Bersawang , berhabuuk! **fuhhh . Hehehe , just malam ni nak hapdet pasal perjalanan MIGTY 2013 kat MRSM Kepala Batas terchenta :']

      Okkayy , xtvt Migty bermula dengan Kem Halawatul Quran :D Bererti :: Kem Kemanisan Al-Quran:: Sedap kan nama ? Ouh , sebelum tu , lupa nak introduce , penyelaras Migty yang gempak ini adalah Ust Muhammad Hafeez bin Saad . Bikers kental maktab . Jyeah . Juga seorang yang suka menghensemkan diri . **Ampun, ust :)** hehe , dan Ust Anuar dipertanggungjawabkan untuk Prog Kem Halawatul Quran ini . Serta Camp Commandant yang terhebat abad ini , Abang, eh . Ustaz Ikram . HAHA , sumpah best gila ! Well , a bit tiring cause byk xtvt dalam dewan dan duduk atas lantai . Yes, lenguh itu adalah pasti . Wuhuuu..

       Ada apa ja dalam kem tu erk ? Jyeah, yang paling best , Ekspedisi Huffaz :: Jungle Trekking . Lupa nak mention , kem ni diadakan kat Sedim Eco and Theme Part Resort. Best chalet dia , boleh-2 lahh :D Cunn . Jungle trekking pertama dalam hidup aku yang kena rentas sungai . Pergh , mula-2 xdalam pon lha , yang 2nd ngn 3rd sungai .. MasyaAllah . Yang last sampai kena pegang tali sebab arus deras sgt .. Masyur sgt la arus deraih ni dengan nama SEDIM . hewhew.

Malam eksplorasi huffaz , slot Hikmah Alam .
      Lepas habes JT, balik je kawasan chalet , kena terjun dalam sungai pulak , amek smyg dengan tudung-2 skali , pastu smyg Asar berjemaah atas pasiaq ja . Pergh , yang ni sumpah kenangan terindah. Dalam dok ketaq-2 sejuk ayaq sungai , smyg jemaah pulak.. Perghh :D XD

Nampak dak muka letih tuu? 8 game aku taram. :D
       Selain kem , dalam Migty ada game Paintball . Kami sewa padang paintball SMS Kepala Batas , main sampai petang . Lawan antara HR . Alhamdulillah , HR aku menang Johan Divisyen 2 :D Ceyy , tgk ah sapa leader? Astaghfirullah , huhuhuh . Xmau-2 , huhu . Kami main sama-2 , menang sama-2 :D Although aku ada dua group . Hehehe . Thanks to Ainatul sbb terima aku menyibuk masuk group dia yang asalnya tak cukup 1rg. Hehehe, merasa la aku main lebih daripada orang . wakaka :D Abeh kotoq ar kasut , seluaq , tudung ada polkadot hijau . Haish .. Mmg terbaekk ar ! Gian woi nak main paintball ! :D 

Teedia muka semangat nak menang! :D
      Malam Paintball , ada Tahbibul Lughah , slot B.Arab , ust Fariz ngn Ust Zaher. Malam tu festime buat crossword ngn puzzle bhasa arab.. Tahniah buat ust fariz yang berjaya mereka 6 kot tak silap aku . Buat sniri der ! Cayalah ! :D Jyeah , kumpulan aku menang 1st prize lagii . Wakakaka . xD ..

See, hensem dak? :3 Hewhew. Byk input :D Thanks IM ! :D
      Yang event Explorace ngn Running Man xyah habaq lha .. Kompem-2 ada lam smua prog MIGTY . Hewhew . Ni nak habaq mai ! Imam Muda Asyraf mai maktab aku woi ! :D Sebelum ni aku dok dengaq nama ja lha .. Tak penah nak amek kenai pon . Sbb aku xdak astro pon sblm ni .. Teedia tiba-2 mai depan mata .. Hensem terokk ! :D Kawen dah , anak dy comey :P Aisy Raihan ! :P Hewhew . But alhamdulillah lha , beliau still meluangkan masa walaupun aku dipahamkan beliau ada byk event nak kena settle hari tu . Syukran awi Ust Asyraf :) 

Member F3 ngn adik-2 SK Kg.Selamat darjah 6 :D ** Aku out , semak . HAHA ,
     Okay , ini event selepas Annual Dinner , sbb event ni hari Jumaat . But still , aku nak story pasal Khidmat Masyarakat F3 tahun ni . Hewhew .. Bertempat di Masjid Kampung Selamat . dibahagikan tugas mengikut homeroom :) Homeroom aku kena masak , ngn HR Nasroh :) Terpisah dgn HR Naim .. Depa kena pi ziarah rumah orang tua and memerlukan .. Pi la depa sembang-2 , bagi bantuan sikitt .. Aku masak ? Serr , sedia bahan jer lha . Hat len pon sama , cuz yang masak tu staff . Abg ai , abg feetri , pakcik hassan . Depa-2 lha yang handle bab-2 ni .. Hewhew ..

      Aktiviti utama was LDK ngn adik-2 darjah 6 SK Kg Selamat .. Tu gmbaq hat kat ataih tu :) Best depa dapat faci sporting morting dari Mrsm Kb nieh >.< HAHA . Baguih lha sgt en ? Aku tak tau lha , aku xjoin . Kerja aku , dok dapuq potong-2 serai , halia , kupas-2 bawang . HAha , pastu merayau curi gambaq orang :D And then , balik lha tgh hari tu . Laki stay smyg jumaat situ :D

     Last to update , Annual Dinner :D Jyeah , gempak gilaaa ! :D Mana tak gempak , geng Jah ngn Pah yang settle DS ! Al-maklumlah , maktab sep bajet nak bg kami keluaq makan kat hotel . Hewhew , xpa lah . Itu bukan rintangan ! DS pon boleh jadi hotel kalau kami yang setel sniri ! Wakakaka , siap tema candle light dinner lagi ! :D Nahh ! Makan malam tu Chicken Chop , ada ABC , Nasi Goreng , Fresh Oreng . Wakakaka , mmg ummpphh ! :D Sedap lha , ajk Annual Dinner makan makanan cikgu-2 :D Wakakakak , nikmat woi , lagipun , tlg prabis .. Membazir kan amalam syaitoonn ! >.< Ahakss !

       Sekiaaann , update untuk kali ini .. Esok kena bangun awai lha , pegi keja :D Hewhew :D Doakan untuk result PMR aku tau readers terchenta semua :D Assalamualaikum !


Maktab Rendah Sains MARA Kepala Batas Ulul Albab , madrasah tarbiyah Nur Amirah Hanis bt Ahamad.
Moga dapat jejak kaki ke MRSM Kepala Batas tahun hadapan :) Doakan  aku . <3 Rindu maktab gila-3 ! <3

No comments:

Post a Comment

Kata2 hikmat dari anda???