Sunday, September 21, 2014

#WakeMeUpWhenSeptemberEnds!

Assalamualaikumm warahmatullahi wabarakatuhh !

      Yayyy , kembali mengadap blog terchenta ini ! <3 hiks .

Okay , bermula lah hikayat aku nak merapu sejak dah lama tak hapdet ini blog .. Blog yang telah disisihkan . haha . okay okay . Aku last update masa cuti raya haritu . And yes , last update pasal raya . Hewhew . Aku semangat gila nak hapdet nih .

        Okay , bermula dengan seminggu selepas naik cuti raya . Aku sangat sebukkkk sepanjang bulan lapan dan sembilan ini . Huhuhuhhh . Sumpah , aku tak expect sesibuk ini dalam maktab . Nasib baik lha aku bukan bkp . Hohohh , kalau idak , ate , teman idok tau le nak kate ape . haha . Okay okay , minggu xtvt sem 2 starts right after 2 weeks of studies yang tak macam studies . Ya lah , standard suasana baru naik cuti kans ? haha . But before that , sambutan raya .

       Naik cuti , bermula dengan aku join bakal-2 bwp masa tu , yang sekarang ni dah sah jadi bwp , setup Malam Sambutan Aidilfitri peringkat maktab . Jumaat . Malam . Sabtu . Hohohhh , memang happening gila malam tu , dengan photobooth bagai en . Memang malam tu , aku on duty sorang , cause abg Neekman tak bawak camera , abg Bahari pun sama . Huhuh . Tapi malam tu sumpah best wa cakap lu . Haha . Mmg banyak gila ah kenangan en ? hihihihi .
Captured by Azah . Tenks dear . :3
        Well , minggu xvtv sem 2 nih banyak xtvt kemasyarakatan lah kot ? **wassap_masuk_kejapp.
Hah , okay sambung , Ya lah , masyarakat maktab berkecimpung dalam dewan sambil tidor . krohhh krohhh . Ha la , malam mengantuk dah pasal siang pun asyik terperap dalam dewan ja . Haihhhh . Penat duduk okay ? Penat tadah telinga dengar ceramah . Hoho . Teruk betul aku nih , but atleast , sapa yang jaga tu memang dapat input banyak ahh wa cakap lu . Hihi . Maka , kesimpulannya , jangan tidoq time ceramah , makan ke ape ke . Eh ? Haha ..

        Malam 1st , ada apa eh ? Tak igt dah aku , ada tayangan kott ? hah , Di bawah lindungan kaabah , setelah seharian 1st day tu pun kat dewan dengan perasmian , saringan liga huffaz f4 bagai . 2nd day aku tak igt ada apa , yang aku igt , malam tu aku jaga backdrop Malam Kesenian Islam.. Heh , teruk gila dowh festimer . lewls . Then , 3rd nite , Signs of Creator , under ust Zahiruddin dan kawan-kawannya . 4th nite ? Malam Gaza kott ? yang tu under Ustazah Mai .

Pagi Khamis kott . Lambaian Kaabah . Hihi
           Rabu siang tu ekceli ada event dan unfortunately aku ke USM yg dekat pulau tu , ada Novel Research Innovation Competition , tukang tengok . Haha , khamis ada apa ntah and last day , Jumaat ada masakan antara HR . Resepi Bonda . Huarghh , banyak gila event dlm mggu xtvt dan bayangkan semua event tu sidang redaksi bertugas buat buletin ? Haa , dah la lima orang ja . Masuk cikgu Hazrat yang hensem tu 6 . Haha , marah cikgu aku buat whiteboard makmal macam tension board . Last-2 aku yang kena "Pujian itu hanya melalaikan" masa aku tulis "Sir Hazrat hensem" haha .
Ni HR aku dapat no 5 resepi Bonda . Hihi . PEARL 4
       Okayy , alhamdulillah , tamat minggu xtvt . Hihi . Then , pulang bermalam , then naik cuti , sekolah lagi seminggu . Then , the next week was Exam Standardized 2 Semester 2 . Ngaaa . Gelong okay , gelong . But , alhamdulillah , telah berjaya menempuhi minggu minggu sibuk dua bulan ini . Masuk part exam tu , dah awal bulan sembilan . Banyak kan xtvt  ? Herhhh . Sabor jelah . Then , hari last exam , which was Jumaat , got rehearsal for Ihtifal Ulul Albab .

         Hah , ni wa nak cer sama lu orang . Boleh kata direct 3 minggu berturut2 aku keluar maktab pada hujung minggu . Haaa . 1st , Jumaat dan Sabtu sebelum exam . Menjadi AJK Dokumentasi untuk peserta petrosains dekat Politeknik . Then , minggu selepas exam , Sabtu , pergi ke rumah anak-anak yatim dekat Kulim , and then , jyeah , ke Ihtifal UA , dekat MRSM Gemencheh . Seminggu selepas exam , sekolah macam biasa then sepatutnya balik cuti midsem , *sekarang* pada jumaatnya . But , I was the chosen one . 
Majlis Penutup Ihtifal . Hihi .
      Bertolak ke MRSM Gemencheh that very KHAMIS PAGI ! Huarghh . Then , I stuck there sampai Isnin . Sampai maktab pukul 0130hrs in the Selasa morning gelap gelemat tadak sapa kat maktab .  Alhamdulillah , banyak benda baru yang aku dapat masa dekat Gemencheh . Diorang sangat hebat , sangat sangat hebat . Kepala Batas sangat patut mencontohi mereka walaupun dengan keterlampauan ketatnya disiplin mereka . hahaha . Maybe thats what makes them , them . P E R G H . Hahahha . Now , cuti . Setelah berjaya meraih tempat ke-tiga dalam acara Tilawah dan Tafsir , aku pentafsir . Sakinah , bawah , dua dari kanan tu pentilawah . Taranum dia best (: Hihi . Junior aku , sekarang form 2 . Hebat kan ? :3
Ni hadiah yang aku share dengan Kinah (: hehe . Alhamdulillah
     Right after cuti ni , Khamis depan , kena present rangka model pesawat yang aku dan group aku kena wakilkan maktab . For aerofair competition this Sabtu . Huarghhhh . Penat hapdet banyak giler prog aku bulan 8 dengan 9  nih . Sabaq kc .. Sabaq .. Aku rasa aku sangat sibuk sampai tak terjumpa dengan kawan-kawan . Sangat busy sampai aku rasa rindu gila kat kawan-kawan aku sebab tak sempat nak sembang , story , gossip , and whatsoever lah . Sangat rindu depa , dan harap diorang tak terasa dengan aku . Ada la depa gtau depa rindu kat aku masa aku kat moncheh . Know what hepen ? Naseb baik tak teriak ja time kat dorm malam tuhh . Terharu sangat ada budak rindu aku. Hahaha . Sebab aku sibuk sangat dia kata . Takpa kayy , I'll be back right after abis busy aerofair nih (: Hihi .
Us . PTR's
       Dan , last Friday aku ada hangout sama member . Release stress sama diorang dan having last bits dengan Siti , as she'll berdepan dengan SMRA this October . Goodluck sayang , all the best . Hihi . Doakan budak kecik tu berjaya SMRA dia . Dah la , penat hapdet . Nanti aku sambung mana yang tak tersambung . Esok aku da balik maktab . Doakan aku no ? haha . And this was all I was ranting all the way along . Banyak kans ? Hihi .

8th Aug (nite) - Sambutan Raya (Cameragirl)
18th - 22nd Aug - Minggu Aktiviti (Sidang Redaksi: Cameragirl and reporter)
29th and 30th Aug - Join peserta ScienceFair under Petrosains dekat Politeknik SP (AJK Dokumentasi)
2nd - 5th Sept - Semester 2 Standardized Exam 2
5th Sept (eve) - Rehersal Ihtifal Ulul Albab (Tilawah Tafsir)
6th Sept - Visit to an Orphanage under HOMEROOM (AJK Dokumentasi)
12th to 15th Sept - Ihtifal Ulul Albab MRSM Gemencheh (Tilawah Tafsir)
25th Sept - Bentang rangka model dekat Pengetua
27th Sept - Aerofair USM Transkrian
Love ya , peace . :*
        Dah la , takyah cakap banyak . May Allah bless all my readers . And pehliezzz , doakan kesejahteraan aku , aku dah nak khatam tasmik ! :D InsyaAllah minggu ni aku khatam . Hihi . And to Mr. Aiman Nordin , my best buddy from UKM student Permata , sayang hang weh . Aku harap kau berjaya dunia akhirat , esepeseli this upcoming SPM . Kau tak strive , siap kau . Ingat ?! Haha . Dia teman aku update blog pagi buta nih . Hohohho . Balik esok yeay . Balik esok yeay ! <3 May Allah bless . Amin , Assalamualaikummm ! May peace , be upon u ! Less than three . <3

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Kata2 hikmat dari anda???