Monday, May 4, 2015

#3D_s

#DugaanDemiDugaan.

          Yoww, assalamualaikum y'alls ! <3 Heeeeeeeee. Moga semua baik-baik saja eh? Harapnya.

           Yang agak-2 banyak lagi keja nak setel, yang agak-2 nak rasa bosan baca entry aku kali ni, yang agak-2 rasa nak semak otak tu aku warning awai-2 boleh close tab ni sambung buat keja lain yang lagi berfaedah. Pasai? Aku tak jamin apa yg aku share kat sini boleh bagi manfaat dekat orang lain.

         Aku hanya bertanggungjawab ke atas apa yang aku tulis, dan langsung tidak terhadap apa yang hampa cerna dalam otak masing-2.

          There, warning dah keluaq. Wakakakakka, ajet-2 cengei bleh en? Wuuu. Bapak ah terus kilat guruh semua. Hhuhu. Kat seberang jaya angin tengah kuat, ribut gak ah. Hujan renyai sikit la. Aku dah seriau terok tadi pasai teringat kes haritu yang sampai pokok tumbang dekat pulau.. Huhu. Scary gak ah.. Takpa takpa. Sambung agenda sebenar.

          Well, as aku pernah mention pasal kem kadet tahun ni, sumpah la. Aku bukan nak lepas tangan terus, but hell la. Aku kena terok kot. Memang emosi aku terganggu terok, dan hampa patut bersyukur tadak kes bunuh diri berlaku dekat maktab. Heh. (_ _") Terminate diri sendiri tu aku rasa dah banyak kali berlegar dalam hati kot. Astaghfirullah. Tapi, alhamdulillah, aku tersangatlah bersyukur, sebab aku ada ja family aku dan member yg akan tolong tarik aku daripada buat benda-2 yang tak sepatutnya aku buat.. Kan? Member-2 yang dalam senyap ada ambil tahu pasal aku walaupun aku tak sedar benda tu. Thanks semua yang terlibat. Aku harap benda ni setel cepat. Takdak lha serabut nak espiyem kans?

      Hermm.. What else? Ouh yeah. Minggu Penghayatan Islam IPMA. Apakehe nye tak pasai-2 budak tafsir cannot go and participate? Kalau ikutkan aku takde lha frust tahap babeng sangat puns, but hell yeah. Tak patut menganiayai hak manusia lain kot! Lain kali kalau dah takmau jadi macam tu, wajibkan sewajib-wajibnya lha ada participants from pihak lagi satu. Dah takdak penyertaan pastu gadoh ramai budak maktab aku. Buddu. (_ _") Aku taktau salah sapa sebenaqnya dekat sini, yang pasti, aku tersangatlah rasa macam hampeh je aku korban prep aku practise then lusa sepatutnya nak pi, malam lusanya nak pi tu lah aku dapat tau. Dah la bukan daripada penasihat sendiri. Choih. Sabaq je lah hati. Sabaq sabaq dan sabaq. SABAQ LAHHHHHHHHHHHHH!

       Then? Lagi satu just rasa cam rugi ah tak dapat pi Taylor's University punya bengkel Photography dengan Photoshop tu. Hang ingat senang nak dapat peluang dan suddenly takleh pi sebab form 5 tahun exam. Deheck. Ni pun mau dok sabaq jugak. Bukan boleh buat apa. Kes MPI IPMA tu taktau ah. Katanya, sepatutnya boleh ja fight, tapi entahlah. No komen. Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Last skali benda hepen bifor aku balik cuti hari buroh nih, well, tahun ni tiada penyertaan untuk Memanah MSSPP sebab surat tak sampai kat maktab. Tahun lepas dapat, tahun ni tadak plak. Balik pulau dapat ja? Huhu. Takpa lha , atleast dah ada penyertaan tahun lepas. Aku kesian kat budak tahun ni la jugak eksaited nak pi tetiba kensel. Dengan penuh harapan surat tu akan sampai jugak akhirnya, tapi harapan tu punah jugak sebab memang tak sampai sampai suratnya, Huhuhu. Apa aku merepek panjang-2 nih? Huh.

       Hujan turun, harapnya turun bersama rahmatNya jua. Huks. Well, recently BWP ada announce pasal this competition, #lensaibrah . Post a pic of your own, with an ibrah, which is pengajaran or what we call, lesson from our views through that pic. I did try one, benda yang maybe semua orang terfikir nak buat kot. Aku saja ja join. Haha. Nampaknya ramai lagi yang gmbaq-2 lagi lawa dan lagi berisi gmbarnya. Aku nyata masuk buat ramai ja nampak gaya. Wakakakaka. Takpa lah. Atleast, aku try. Saja lha isi masa yang tak berapa nak lapang tapi bajet lapang ni kans? Wakakakak.

            Hoho, ekceli, esok balik maktab.. Dan seperti biasa, soalan homework dah siap ke belum oleh member-2 akan ku balas dengan soalan jua, "Homework tu apa?" . Jawapan mainstream dari aku. Wakakakaka, balik cuti ni tadak la produktif sangat, just a lil bonding dengan family dan rakan-2 sekampung yang dah berkurun tak jumpa. Antaranya, Wahidatul Athirah, yang aku panggil Wahed, sebab macam lain macam ja panggil dia Athirah, mahupun Wahidatul, apatah lagi Wahida. #kuangkuangkuang , dan abang dia, Aswad. Member se-batch, Hariz, lagi, jumpa Amirul@Botak and another guy, Ilham. Quite mengimbau masa lampau ja lebihnya. Biasa lha, berkurun yang memang berkurun kot tak jumpa. Yang penting, Wahed tak besaq-2 pun. Makanan dia, dia sedekah kat adik dia, katanya. Kau memang kakak mithali lha Wahed. Wakakkaka. Selamat masuk Form 6 this selasa kay Wahed? Goodluck STPM nanti. #wargh

        Hooreyyyyyyyyyyyy, aku menaip jugak entry balik cuti ni.. Hiks. Ada satu benda aku tak cerita kat sini, sebaaaaaaabbbbbbbbb, tak style ah. Malas nak cerita dekat sini Yang pastinya, aku sangat-sangat bahagia dengan keputusan aku untuk mengurangkan kadarnya, dan aku percaya ada hikmah di sebalik apa yang berlaku dalam kehidupan aku. Like I've said before, apa yang kau nasihat orang memang akan kau rasai sendiri. Tipu ah kalau tak, sebab aku dah rasa. Bertimbun lagi dok ada. Hati memang kalau tak cukup kuat, peh. Susah weh, susah. Tempat bergantung harap hendaklah pada yang tidak mati. Kalau hang bergantung pada yang mati, sok kalau dia mati, hang pun mati skali kot ada. Peh, lebih kurang quotes aku jumpa dulu cumanya ayat dia lebih pada laki pompuan la. Its like this " Never make him your everything, 'cause when he's gone you're nothin'. " Hahaks, berjaya meninggalkan kesan la jugak sampai aku letak sebagai reminder dekat meja aku kat kelas tu.. Hihi.

           What else to tell? Aku ada exam final Sem 1 this 18th May. Hewhew, Doakan aku. Esok last, 15th May baru muncul balik la kans? Bukan aku muncul di sini, benda lain okay. Haha. Abaikan lah (: Aku tunggu lagi dua minggu.

Assalamualaikum, and may peace be upon you guys yang dah habiskan masa korang dekat sini. Tu pun kalau ada lha yang baca. :3

Thanks. Semoga mereka-2 yang memeriahkan traffic blog aku sentiasa dipermudahkan urusan dan menggapai ketenangan hidup. (: Amin. Sekian, fi hifzillah semua. Doakan aku, kalau ada masa lha. (^_^)
Kbyep.

-YushaHime-Kaycee_Dongsaeng-
#lensaibrah

     

No comments:

Post a Comment

Kata2 hikmat dari anda???