Thursday, August 20, 2015

#WeeksBeforeSPMRSM

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh ..

      Heyya .

         Selamat sudah dua minggu lepas habis Pra SPMRSM 2015 . Huks . Result agak downn terutamanya arab dengan syari'ah .. Frust gila ah . Arab 87 , syari'ah dapat 70 ja . Sedeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy gila wa cakap lu . And yes , chemistry aku sangat teruk sampai aku tak tau nak bagitau macam mana . Aku minat chemist , but result chemist tak pernah buat aku rasa happy . Huarghh .. Ini lebih menyedihkan okay . Huhuks . Dalam jangka masa dua minggu exam kat dewan tu , sejuk dia taktau nak habaq jugak . Gila lha , aku siyes tak boleh tahan sejuk sangat-2 . Pagi exam syari'ah paper 1 tu sejuk gila-gila tak macam pagi hari-hari lain aku keluar dewan pun still sejuk pastu nak nangis je rasa sebab sejuk sangat . Siyes . Environment dekat luar dewan pun still chilly , aku sumpah tak tahan sejuk . Tu tera baju tiga lapis skali dengan sweater tu . Haishoooo .

      Dan akibatnya , selsema aku kembali menyerang sebab dah sejuk sangat , lalu daku menghadapi hari-hari di Kem Teraju Kecemerlangan di Pantai Merdeka Beach Resort dengan keselsemaan yang agak teruk . Tapi macam biasa lha , teruk-2 pun tangan still tak lepas pegang camera . Hewhew . Pagi , bertolak , petang tu makan ubat , ban terus tak bangun burned my BM slot . Huhuks . Then , malam tu gerak jugak pergi dewan sebab ? Slot bersama ayahanda . Hehh , kalau aku tak mention dekat Mun petang tu yang malam tu aku tolong amek gambaq memang cita dia aku tak pi pun aku tak kisah sangat ~ Hidung sepanjang kem tu memang mogok tak mau berfungsi dengan baik .. Haha , sabar je lah aku pun ..

      Slot pagi-2 aku handle riadhah biasa-2 ja .. Dan biasa jugak lha kalau ada yang nak buat kepala tu .. Aku tak mau nak kisah sangat pasal masing-2 dah besar , masing-2 dah form 5 pun . Tu pun hari last ada jugak yang nak kena tempik , nak kena jerkah baru nak lari terkedek-2 masuk baris . Owh , kawad macam tu ja lha .. Aku memang buat semata-2 basic se-basic basic-nya lha .. Ust Hafiz cuba untuk humor ketika meminta diriku untuk mengajar mereka berjalan dalam kawad .. Aku , sorang ofc lha tam mampu nak ajaq 87 orang dalam baris . Dan even aku tarik budak kepo pompuan semua puns ,  ada 78 orang dalam baris dan still tak mampu lha nak bagi depa jalan sama macam tengah kawad . Hahahah . Kita have fun ja time tu ~

        Slot-2 yang best ofc lha slot-2 buat LDK tepi pantai . Lol .. Gila tak best . Sejuukkkkk dok tepi pantai weh :3 Pastu petang sabtu dengan ahad keluar resort jalan-2 kat gerai-2 kat luar tu .. Ngeh ngeh .. Balik tu sumpah spoil gila , bas pompuan sepatutnya ada sear 44 dua-2 bas , tetiba bas aku seat 40 ja ?! WTFish . 4 manusia paling bertuah abad ini merupakan aku , iman , mazidah dan hannan . Hahahah , aku dengan iman naik bas budak pompuan lagi satu . Aku dok atas tangga ja lepak sambil sembang dengan driver bas tu .. Yang sempoinya pakcik tu siyes loyaq burok gila .. Penat gelak ja aku , nasib baik resort dengan maktab dekat ja .. Hewhew ~


          Balik kem hari isnin , selasa pagi ada slot addmaths TERCINTA DUNIA AKHIRAT! Haiseh . Subjek paling dominan dekat maktab rendah sains mara kepala batas yang hebat ni kalau uolls nak tauu ~~ Ces , mohon sedar intonasi sarkastik yang jelas lagi nyata dan izhar di situ ! (_ _") Herhhhhh .. Tapi takpa ahh .. Kami BRILLIANT BRILLIANT BRILLIANT students kaaannnn ? Hahahha . Seminar AMPEC amat memberi kesan . :3

       Aaaaannnddd , khamis tu was my birthday , and macam biasa , tetiap tahun mesti ada ja benda bagi aku nangis . Haha . Sakai ja rasa dok nangis-2 macam hapa . Tapi , ntah . Nangis time birthday tu benda rutin aku kot tetiap tahun .. Lol . And , tahun ni my juniors , Cik Intan , Cik Khairul , Tuan Roslan , Teacher Jannah nyanyi lagu birthday kat aku masa aku dok amek gmbaq depa atas stage lepas habis event .. Ahaks .. Terharu gila lha .. Lagipun , tahun ni dah last .. Tahun depan mana ada sapa dah nak buat macam tu kat aku .. Memang selama ni aku menipu pun bila aku kata aku dah tadak hati dengan kepo .. Dammit guys , its the best thing in MRSM kott .. Aku sayang gila kepo .. Tapi just because of the good memories ofc .. Aku sayang depa semua kott .. Haha , nak menitik ayaq mata bila sambil-2 type ni teringat kes kem awal tahun haritu .. I wish that person was never even there ! Huks .

        Minggu ni minggu xtvt , and seperti kebiasaan tahun-2 sebelum ini .. Form 5 dan form 3 tak terlibat sebab sibuk nak exam .. Minggu depan aku start SPMRSM  .. Harini boleh lha kata first paper , Sejarah Paper 3 .. Haha . Semalam aku kena migrain terok , kepala berat sebelah kanan .. Gagah jugak pi kelas Chemist petang tu sampai pukul 1845 .. Pastu malam mmg tak jejak ah klinik Sejarah .. Huhu .. Seb baik harini open  book test .. Lega gila .. And , pagi tadi dapat tau berita sedih , mak classmate aku , Daniel Iskandar , meninggal semalam area 2030 hrs .. Harap yang baca entry kali ni dapat sedekahkan al-fatihah buat arwah .. Budak batch aku sedih gila .. Ayah dia baru ja meninggal 2 tahun lepas camtu .. Tahun ni SPM .. Harini dia tak amek paper , nasib baik paper 3 .. Huhuhu ..


       I am praying for the best of results to my friends here in MRSM Kepala Batas .. All of us have to strive for the best sebab ramai sangat mempunyai expectation yang sangaaaaaaaaaaaaaaatttlah tinggi .. Thanks a bunch untuk batch tahun lepas yang telah menaikkan nama maktab , and now , kami kena sambung . Ha ha .


          K, gotta go .. Aaannd , I hope you read this one eh ? Hewhew .. Sebab , siyesly dah mula rasa awkward bila on the phone dat day .. Ergh . Taknak cakap banyak . Esok jumaat dah .. Well , assalamualaikum warahmtullahi wabarakatuh . Nak pergi makan , 2.30 kena mai psp balik . ~ Phew ~ Jadi form 5 sangat penat di minggu xtvt ! <3

#sinahaut_

No comments:

Post a Comment

Kata2 hikmat dari anda???