Wednesday, November 28, 2012

# Teman Pengganti - Black ft Malique *lyrics :)

Assalamualaikum . . . 

    Oleh sebab aku semakin addicted dengan lagu ni. Sampai letak lagu ni dalam blog aku .. So aku just nk share lyrics dy kayy.. Enjoyy :D 
For the video, Click Sini

Ketawa bersama Menangis bersama
Kubersumpah harap kita mati pun bersama

   Sejak 2 menjak ini Makin kerap ku diganggu visi
   Bila celik juga bila mimpi Aku nampak kau
   Tapi bukan aku yang disisi Dia membelaimu dgn izin dan permisi
   Sentuhan katanya semua kau iakan 
   Sentuhan jarinya kau diam dan biarkan
   Aku redha walau tidakku damba
   Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertakhta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya Bukan mudah
Aku sembunyikan gulana gundah
Segalanya akan berubah Dengarkan apa yang kumahu luah

      #Rahsia ini telah lama aku pendamkan
        Tiba masanya Segala-galanya kuceritakan
        Aku kan pergi Pergiku tak akan kembali
        Tiba masanya Kau cari teman pengganti

   Dalam dunia yang maya Prejudis dan bias
   Kita tak terlepas dari terkena tempias
   Rimas ditindas Sembunyi dalam puisi dan kias
   Tidak kau bidas Tak berpaling walau sekilas
   Hanya kau yang tahu kodeks ku yang kompleks
   Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
   Bila dunia seolah tak memahami
   Kau sudi selami dalami dan mengalami

Setia mendengar Sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun Setiap tarikh lahir
Tiba pagi syawal Kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada seorang yang kupuja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

        ulang#

   Sejak 2 menjak ini Ku mencari fungsi kewujudan
   Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
   Terperangkap dalam jasad ku keliru
   Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
   Namun aku tetap murung berkurung
   Tubuh makin susut Menunggu tarikh luput
   Komplikasi di halaman rusuk kiri
   Makin susah nak bernafas nak bergerak nak berdiri
   
Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri Jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh Yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas Katil dah ku rapi
Cincin kunci dompet dalam laci
Ada sikit wang Itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti

             *Aku kan pergi
               Bertemu kekasih abadi
               Tiba masanya
               Kau cari teman pengganti*

Part paling syahdu~ :'(

They Rock ! :D

#penad.tulis.sniri.~ Huhu :D

# MJSC 98-an :D

Assalamualaikum readerrsss :D

    ~Yeah, gila-gila-gila-gila :D~

~ Done by : SyahrilDaneal
Taken from : MJSC 98-an :D (group) ~

      Hehe, wanna know why? Well. Here's why... See da tittle? Herm... That's a group of my batch in Facebook :) Don't even know ALL of them . But ! They're all so damn great ! Baik2 belake.. HAHA, tak sangke budak2 batch aku dari serata Malaysia sgat ramah... HAHA, siyes la. Ta caye? Buat2 caye dah la ek? Wahahahha..

     Taw pasepa blog ni syok sgad? Hehehhe.. >>

* Dapat kenal ramai kawan baru !
* Boleh tahu info-2 pasal maktab2 lain !
* Mengeratkan ukhwah sesama batch :P
* Well, majority-nyer dpt tahu macam2 kerenah budak
   maktab lain.
* Dapat kenal nama2 maktab yg aku xpenah dengar! *hek.sakai.toi ! HAHA

       HAHA, got the catch? Weeeeee............ Siyes, sejak join this group la kans, bersepah notification box haku.. (_ _")m... Serrr. Semak la jugak mula2, tapi skrg dh reti handle kanns.. Yeahhh... Apeapepownnn.. Group nie mmg gempakk ! Best siodd. susah la nk cri post yg xde komen lgsg. Smua ada komen. ! Yang merapu meraban pon ade gak. Tmbah2 budak maktab aku > Aizzat Pintu < .. Memalukan maktab lahhh :P Wakakaka

       Kay laaa.. buhbyeeeeeee! 98's rawxx ! Aummm >.<
~ Done by : SyahrilDaneal
Taken from da same group ~
:D :D :D :D :D :D

Thursday, November 15, 2012

#HangOud LaGi !

Assalamualaikum and Salam Maal Hijrahh ..!!

     Herm , kali nie just nak hapdet psal kitorang ber-3 .. Melepak di lbry.. Well , mentang-2 kja skolah belambakk.. So , angan-2 nk siapkan la walaupun sikit.. And alhamdulillah la.. Angan-2 jadi kenyataan.. Mmg sikit la yg siap pown.. :D .. Wakakaka..

      First pitstop , umh Mimi , then jalan kaki pi umah Siti plak.. And then , Siti .. -_- .. Tak besaq-2 pown.. KECHIK tu la jugak.. Adeyh.. Bila nk besaq aku pon xtaw la.. HAHA .. Sabaq noh budakk :) .. Siyes xbrubah , cam dlu jgkk.. Then , dari umh Siti , gerak ke lbry .. Sepanjang dok jalan-2 tu , bulih pulak ada mamat dok bwk moto teguq " Nak peegi Sunway keee... ;) " Earghh? Asal nk jalan kot situ jer org teguq nk pegi Sunway? Beg skolah sikid punya besaq apa buta ka hapa? HAHA .. Sakai .. -_-

        Dah sampai lbry , buat-2 keja apa smua .. Herm , mula la boring .. Pastu bukak crita lama :D .. HAHA , best-2 !! Dari kes kena kunci dlm blok A .. Balak-2 depa yg pelik-2 dlu tu .. Senget la , Bangla la .. Macam-2 adaaaaaaa.. Kekekekek ~ !! ~

       Sudahnya , kluaq dri section budak-2 tu.. *adultdahfull :P* Masuk cafe , beli megi , mkn kt luaq.. Wahahahhaa.. Nikmat tidak terhingga :D Walaupun agak annoying dengan kegila-an mereka-2 yg di luar itu .. Adehhhhh.. Layan sudah .. Nama pown lbry awam :) .. And , ofc la ade shot's taken... Most-ly , ke-rendah-an Siti , menjadi topik perbualan kamiy :D Gonna Miss All These :D